Vi blogger. Du kloges!

Selected Media blogger her om alt godt fra den digitale verden. Følg med, hvis du vil opdateres på trends, nyheder og gode råd om online marketing og digital tilstedeværelse.

Micro-moments og rejser til Bali

Sidder du også i disse dage og planlægger, hvordan netop jeres virksomhed slår konkurrenterne i 2019? Så kan du med fordel overveje at kigge nærmere på micro-moments, som er vores bud på en gamechanger i det kommende år.

Læs mere

SEO = Search Experience Optimization

Det giver måske (og forhåbentligt) sig selv, at SEO i dag har stor fokus på brugeroplevelse og ikke udelukkende styres af Google-botternes algoritmer. Brugeradfærd erstatter ikke algoritmerne, men det medregnes i websites’ samlede score på søgemaskinerne. Så spørgsmålet er, hvem du optimerer dit website til… Man or machine?

Læs mere

Black Friday vs. Cyber Monday

Der findes stort set ikke en forhandler, der i dag ikke er med på den sorte bølge, når den fjerde fredag i november oprinder. Black Friday har slået rod i Danmark. De seneste år er det også begyndt at støje om mandagen. Konceptet virker ens, men navnet er anderledes. Det kaldes Cyber Monday. Hvordan hænger det sammen?

Læs mere

Er din webshop klar til Black Friday?

Hvis du ikke har tænkt tanken endnu, så skynd dig hellere at komme i gang. Det er nemlig snart Black Friday – den største indkøbsdag hos de danske forbrugere. Hvis du ikke er med på bølgen endnu, så frygt ej. Læs med, når vi giver dig gode råd til at blive klar.

Læs mere

Får du udnyttet dit websites 404-side tilstrækkeligt?

Har du lagt en strategi for dit websites 404-fejlside? Ellers er det måske på tide! Vi viser dig her nogle eksempler på kreative og skæve 404-sider, hvor der er blevet tænkt ud af boksen – og så fortæller vi dig, hvordan du selv kan komme i gang med at få udnyttet din 404-side til fulde.

Læs mere

Google Grants – få økonomisk hjælp til dine annoncer

Er du bekendt med Google Grants? Og arbejder du tilfældigvis i en velgørenhedsorganisation? Så har du mulighed for at få fingre i ekstra annoncekroner fra Googles egen lomme. Læs, hvordan du kommer i betragtning – step for step.

Læs mere

Facebook vs. Google: Hvem skal have dine push-annoncekroner?

Google Ads og Facebook er de mest benyttede mediekanaler på globalt plan. Men hvornår giver det mening at bruge hvilken af de to annonceringsplatforme? Læs med her, hvor vi giver dig en gennemgang af de to annoncerings-mastodonters muligheder.

Læs mere

Mobile-first: Sådan snupper du førstepladsen

Google har sagt det før og siger det nu igen: Søgninger foretaget via mobilen vinder indpas, og derfor vil ranks blive fordelt på baggrund af, hvordan ens website performer fra en mobiltelefon. Vi giver dig her en guide til, hvordan du kan optimere dit website, så det spiller på mobilversionen.

Læs mere

That’s how a cookie should crumble

Ved du hvilke cookies, der er på dit website? Ved dine besøgende det? Når GDPR træder i kraft den 25. maj 2018, er det en del af regulativets formaninger, at alle brugere skal give aktivt samtykke til, om du som websiteejer må indsamle og behandle cookiedata som følge af deres besøg på dit website. Vi giver dig her et tip til, hvordan du får styr på din cookie- og privatlivspolitik.

Læs mere

Ét GDPR-råd, du ikke vil være foruden

Alt for mange virksomheder har overset en væsentlig detalje i arbejdet mod at bliver GDPR-compliant inden den 25. maj 2018. Læs med her og bliv klogere på, om du og dit website er ordentligt klædt på til den nært stående GDPR-udrulning.

Læs mere

5 gode råd: Sådan aktiverer du GDPR i din virksomhed

GDPR-udruldningen er snart en realitet, og de fleste virksomheder har på den ene eller anden måde haft de nye persondatakrav oppe at vende. Men hvordan undgår man, at GDRP-dialogen ikke går i glemmebogen, når det igen bliver hverdag? Vi giver dig her 5 gode råd til at holde GDPR-dialogen ved lige.

Læs mere

Er GDPR vores tids svar på historien om kalkunen Basse?

Den 25. maj 2018 træder den nye europæiske persondataforordning, The General Data Protection Regulation – i daglig tale kaldet GDPR – i kraft. Vi kommer her med vores betragtninger på, hvordan din virksomhed undgår at lide en digital død i kølvandet på de nye udrulninger.

Læs mere

Har du hørt det? Page title i Googles billedsøgninger

Google er konstant fuld af overraskelser og kommer jævnligt med nye opdateringer. Nu har de igen været på banen med en ny opdatering – og denne gang omhandler det billedsøgninger foretaget fra mobil browser. Vi har kigget nærmere på, hvad det kommer til at betyde for dig.

Læs mere

Meta descriptions – korte, lange eller slet ingen?

Google har åbnet op for en ny snak om meta descriptions ved at gøre det muligt at skrive dem længere end hidtil. Men skal du benytte dig af det, bare fordi du kan? Vi har testet på vores eget website og deler her ud af vores erfaringer.

Læs mere

Google Trends ved, hvad der trender hos din målgruppe

Google Trends er spækket med data til fri afbenyttelse – så hvorfor ikke bruge denne data aktivt som en del af din virksomhedsstrategi? Læs med her og få et indblik i, hvordan Google Trends hjælper dig med at kunne be- eller afkræfte, om du er på rette vej med din markedsføringsstrategi.

Læs mere

Vores bønner er blevet hørt! Nye Tag Manager-triggers

Holdet bag Google Tag Manager har rystet godt op i posen og har disket op med en lille håndfuld nye features, som web-analytikerne har efterlyst i et godt stykke tid. Læs her, hvad de tre nye triggers kommer til at få af betydning for din tracking!

Læs mere

Black Friday – en webshops drømmedag

Du har måske allerede sendt de første ekstraordinære tilbud til dine kunders indbakker. Det er nemlig blevet den tid på året: Black Friday nærmer sig med hastige skridt. Hvad der i 1960’erne startede som en amerikansk shoppedag dagen efter Thanksgiving, er i dag rykket ind på de digitale platforme – og intet tyder på, at Black Friday rykker ud igen.

Læs mere

Google fordobler automatisk dit daglige budget på AdWords

Måske har du allerede fået chokket? Dine AdWords-kampagner har fra den ene dag til den anden sprunget alle rammer for det daglige budget, som du med omhyggelige kalkuler har fastlagt. Hvordan kan det ske, tænker du? Jo, det er faktisk helt bevidst fra Googles side – og vi hilser det velkomment.

Læs mere

Grib en ganske enestående SEO-mulighed

Er du én af dem, der stadig ikke har ændret dit website fra HTTP til HTTPS? Så er du faktisk heldig. Fra en helt særlig betragtning har du netop nu en enestående mulighed, som kan give dig det forspring, du har brug for. Læs med her, hvis du vil vide, hvad dit næste SEO-træk skal være.

Læs mere

5 coole trends, der frisker dit website op

Websites udvikler sig konstant og er dikteret af elementer som teknologi, brugeradfærd og moderne strømninger i tiden Vi har taget design-brillerne på og gransket et hav af websites igennem for at finde ud af, hvilke tendenser der stadig rør sig i 2017. Læs med og find ud af, om dit website lever op til seneste mode.

Læs mere

We did it: Google Premier Partner

Google opdaterede i sommeren 2016 deres AdWords-partnerprogram ved at gøre det muligt for bureauer at opnå to forskellige partner-niveauer, Google Partner og Premier Google Partner, hvoraf det sidstnævnte er det bedst mulige – og vi er nu blevet medlem af den fornemme klub med et fint rødt Premier-badge.

Læs mere

More is more

Google arbejder kontinuerligt med at udvikle og forbedre annonceformatet for AdWords. Dette har medført utallige mindre ændringer og ekstra features gennem årene.

Læs mere

Vi rocker din online markedsføring

Hvert år kårer Google de bedste bureauer i deres Google Partner-program. I forrige uge blev det officielt, at Selected Media var blandt disse i 2015! Læs med her og få et bud på, hvordan vi kan hjælpe dig med din online markedsføring.

Læs mere

Et farvel til AdWords-annoncer i højresiden

Google har meldt ud, at de fjerner AdWords-annoncerne i højre side af søgeresultatsiden. Læs med her og få et bud på, hvad ændringerne kommer til at betyde for dig, der bruger AdWords til markedsføring af din virksomhed.

Læs mere

Øg trafikken på dit website med video

Som virksomhed er video en oplagt mulighed for at lave en real-time kampagne, som fanger brugerens opmærksomhed og trækker dem med ind i dit univers.

Læs mere

Nyt website? 10 spørgsmål til webspecialisten

Som digitalt bureau får vi mange spørgsmål omkring valg af CMS og generelle forespørgsler, der omhandler best practise for et nyt website. Vi er gået direkte til kilden og har interviewet vores webspecialist, som i dette blogindlæg giver dig sin ærlige holdning til webprocesser, trends og user experience.

Læs mere

Instagram Ads

Mange virksomheder vil nok mene, at der er ved at være platforme nok at holde styr på, hvad angår annoncering. Men for bare to uger siden blev det en realitet, at Instagram Ads også er kommet til Danmark. Der er allerede kommet godt gang i de sponsorerede indlæg på denne platform, men endnu ikke nok til, at det fylder hele ens newsfeed.

Læs mere

AdWords Optimering via Annonceudvidelser

Du har måske lagt mærke til, at der under de betalte annoncer i Google-søgeoversigten er forskellige ting og sager. Du har måske endda også undret dig over, hvad det er, hvorfor det er der og hvad man dog kan bruge dem til.

Læs mere

Mindre virksomheder kan også få glæde af YouTube til online marketing

Hvad er verdens næststørste søgemaskine? Bing? Yahoo? Nej, det er YouTube! Hver måned besøger mere end én milliard personer YouTube. YouTube er meget mere end et website med sjove videoer. Det er på én gang en søgemaskine, et socialt netværk og en platform til distribution af alt, der kan visualiseres og gøres levende.

Læs mere

Vi booster dit website med forførende indhold

Hvordan kan man levere kvalitativt indhold til en virksomhed, man ikke kender? Et spørgsmål, vi ofte bliver mødt med af virksomhedsejere, der ønsker hjælp til at få udbygget deres website for at skabe større volumen og merværdi.

Læs mere

Optimér dit site til mobiltrafik eller dø en stille død på nettet!

FDIM (Danske Medier Research) estimerer i de seneste offentliggjorte tal for websitetrafik, at ikke mindre end 54% af trafikken på knap 260 af de største dansksprogede mediewebsites er tilgået via enten en mobilenhed eller en tablet.

Læs mere

Indholdsidéer, der kan øge dit salg!

Vi bliver ofte spurgt, om der er noget, vores kunder selv kan gøre for at understøtte en topplacering på Googles søgeresultatliste.

Læs mere

5 nøgleord der vil løfte content marketing i 2015

Content marketing er ikke nyt. "Content is King" lød det allerede i 1996 fra Bill Gates, men 2013 og 2014 var i særdeleshed årene, hvor content marketing kom på alles læber. I denne artikel ser vi på 5 skarpe nøgleord vi mener vil præge content marketing i 2015. Skarpt trukket op er de fem nøgleord:

Læs mere

Page Speed – The Need for Speed

Vores tid er ekstrem værdifuld, og vi værner om den som aldrig før. Denne tendens opleves også online, og her kommer vigtigheden af Page Speed ind i billedet.

Læs mere

HTTPS som Google ranking faktor

Vil du gerne beskytte dine brugeres datasikkerhed og samtidig ranke højt i Googles organiske søgeresultater?

Læs mere

Ét styk magisk online-kampagne – med drys tak!

Online marketing er en taknemmelig størrelse at arbejde med, fordi den er forholdsvist let at måle og veje. Måske netop derfor er der mange, der vil bilde dig ind, at du med lethed kan markedsføre dig direkte i omsætningshimlen på nettet.

Læs mere

Godt i gang med Google AdWords - tips og tricks

Når vi i Selected Media overtager en kundes løbske AdWords-kampagne, er det ofte de samme fejl, der går igen. Derfor er det jo oplagt at lave en lille guide til, hvordan du kommer godt i gang med AdWords.

Læs mere

Infusion Soft

Bing Ads

Umbraco Certified Developer