Vi blogger. Du kloges!

Selected Media blogger her om alt godt fra den digitale verden. Følg med, hvis du vil opdateres på trends, nyheder og gode råd om online marketing og digital tilstedeværelse.

Stol aldrig på enkeltstående metrics

I dette post skal vi tale lidt om, hvorfor det er vigtigt at du tager højde for flere parametre, når du tracker perfomance på dit website. Du får også nogle…

Læs mere

10 ting du bør overveje ved valg af digitalt bureau

Langt størstedelen af danske virksomheder gør brug af en eller anden form ekstern samarbejdspartner eller leverandør til varetagelse/ håndtering af teknisk tunge discipliner indenfor digital marketing.

Men hvilke kriterier kan…

Læs mere

Er du skyld i Content Pollution?

Content is king! Du er i det sidste årti blevet tudet ørene fulde af vigtigheden af content. Og gerne meget af det. Og gerne faktisk hele tiden nyt.  Det kan…

Læs mere

Umbraco vs. WordPress

Nyt website betyder i mange tilfælde også nyt CMS. For nogen er et CMS fuldstændig ligegyldigt. For andre er det betydningsfuldt. For os er det altafgørende. Det er nemlig i…

Læs mere

Infographic: Det uperfekte website set med SEO-øjne

Her får du 6 råd til "what not to do", når du søgemaskineoptimerer dit website. Læs, gem og del denne infographic, så du og dit team aldrig er i tvivl…

Læs mere

Forstå din udvikler

Java, PHP, DNS, databaser… Er disse ord volapyk for dig? Så har vi samlet en lille ordbog, der skal forklare nogle af de fremmedord, som udviklerne ofte kaster om sig.…

Læs mere

5 avancerede tips til Google Ads

Det er helt banalt at fastslå, at der er sket rigtig meget i Google Ads i 2018. De seneste markante ændringer har været navneskiftet fra Google Adwords til Google Ads,…

Læs mere

Det nye Google Search Console – fordele og ulemper

Nogle kan måske stadig huske det gode, gamle værktøj Google Webmaster Tools. Værktøjet, som kvit og frit gav indsigt i SEO-performance og fungerede som en SEO’s bedste work buddy. Her…

Læs mere

3 konkrete råd til velskrevne tekster på dit website

Overskrifter, afsnit og ingen stavefejl. Det har du fået at vide 100 gange før. Men velskrevne tekster på internettet er meget mere end korrekt grammatik og god struktur. Her får…

Læs mere

Google Search Trends 2018 – Året i søgninger

Hvad søgte du efter på Google sidste år? Nu kender jeg dig jo ikke, men et gæt på ”Kim Larsen”, ”Royal Run” og ”Fortnite” burde statistisk set ikke være helt…

Læs mere

Hvorfor smide penge i markedsføring efter juleræset?

Det kan virke fristende at holde på pengene i januar. Julehandlen er lige overstået, og måske er en puster tiltrængt. Men faktisk kan der være et stort potentiale for dem,…

Læs mere

Micro-moments og rejser til Bali

Sidder du også i disse dage og planlægger, hvordan netop jeres virksomhed slår konkurrenterne i 2019? Så kan du med fordel overveje at kigge nærmere på micro-moments, som er vores…

Læs mere

SEO = Search Experience Optimization

Det giver måske (og forhåbentligt) sig selv, at SEO i dag har stor fokus på brugeroplevelse og ikke udelukkende styres af Google-botternes algoritmer. Brugeradfærd erstatter ikke algoritmerne, men det medregnes…

Læs mere

Black Friday vs. Cyber Monday

Der findes stort set ikke en forhandler, der i dag ikke er med på den sorte bølge, når den fjerde fredag i november oprinder. Black Friday har slået rod i…

Læs mere

Er din webshop klar til Black Friday?

Hvis du ikke har tænkt tanken endnu, så skynd dig hellere at komme i gang. Det er nemlig snart Black Friday – den største indkøbsdag hos de danske forbrugere. Ifølge…

Læs mere

Får du udnyttet dit websites 404-side tilstrækkeligt?

En 404-fejlside er den side, der vises, når du forsøger at tilgå en underside, der ikke eksisterer længere. Det opdages oftest via et ”broken link”, som er et link, der…

Læs mere

Google Grants – få økonomisk hjælp til dine annoncer

Arbejder du med velgørenhed, og har du ansvar for medieindkøb? Så er der direkte økonomisk hjælp at hente fra selveste Google.

Historien starter reelt i år 2000, hvor den første…

Læs mere

Facebook vs. Google: Hvem skal have dine push-annoncekroner?

Googles annonceringsplatform Google Ads og Facebook er de mest benyttede mediekanaler på globalt plan. Vi giver dig her en gennemgang af, hvornår det giver bedst mening at bruge hvilken af…

Læs mere

Mobile-first: Sådan snupper du førstepladsen

Google har sagt det før og siger det nu igen: Søgninger foretaget via mobilen vinder indpas, og derfor vil ranks blive fordelt på baggrund af, hvordan ens website performer fra…

Læs mere

That’s how a cookie should crumble

Ved du hvilke cookies, der er på dit website? Ved dine besøgende det? Når GDPR træder i kraft den 25. maj 2018, er det en del af regulativets formaninger, at…

Læs mere

Ét GDPR-råd, du ikke vil være foruden

Mange danske virksomheder er i læsende stund i færd med at klargøre de sidste GDPR-detaljer, inden kalenderen skriver den 25. maj – og hvis du sidder og læser dette, er…

Læs mere

5 gode råd: Sådan aktiverer du GDPR i din virksomhed

GDPR-udruldningen er snart en realitet, og de fleste virksomheder har på den ene eller anden måde haft de nye persondatakrav oppe at vende. Men hvordan undgår man, at GDPR-dialogen ikke…

Læs mere

Er GDPR vores tids svar på historien om kalkunen Basse?

Den 25. maj 2018 træder den nye europæiske persondataforordning, The General Data Protection Regulation  – i daglig tale kaldet GDPR – i kraft. 

Det vurderes dog, at det vil tage…

Læs mere

Har du hørt det? Page title i Googles billedsøgninger

Google er konstant fuld af overraskelser og kommer jævnligt med nye opdateringer. Medio marts 2018 udkom Google således med en ny opdatering på billedsøgninger foretaget fra mobil browser.  Når du…

Læs mere

Meta descriptions – korte, lange eller slet ingen?

Google har – som de fleste nok efterhånden ved – åbnet op for en ny snak om meta descriptions. Nu er det muligt at skrive cirka 320 tegn, hvor det…

Læs mere

Google Trends ved, hvad der trender hos din målgruppe

Google Trends er spækket med data til fri afbenyttelse – så hvorfor ikke bruge denne data aktivt som en del af din virksomhedsstrategi? 

Som du måske ved, kan Google Trends…

Læs mere

Vores bønner er blevet hørt! Nye Tag Manager-triggers

Holdet bag Google Tag Manager har for nylig rystet godt op i posen og har disket op med en lille håndfuld nye features, som vi web-analytikere har efterlyst i et…

Læs mere

Google fordobler automatisk dit daglige budget på AdWords

Måske har du allerede fået chokket? Dine AdWords-kampagner har fra den ene dag til den anden sprunget alle rammer for det daglige budget, som du med omhyggelige kalkuler har fastlagt.…

Læs mere

5 coole trends, der frisker dit website op

Websites udvikler sig konstant og er dikteret af teknologi, brugeradfærd og moderne strømninger i tiden. Vi har taget design-brillerne på og gransket et hav af websites igennem for at finde…

Læs mere

Vi rocker din online markedsføring

Hvert år kårer Google de bedste bureauer i deres Google Partner-program. I forrige uge blev det officielt, at Selected Media Advisory var blandt disse i 2015! Læs med her og…

Læs mere

Et farvel til AdWords-annoncer i højresiden

Google har meldt ud, at de fjerner AdWords-annoncerne i højre side af søgeresultatsiden. Læs med her og få et bud på, hvad ændringerne kommer til at betyde for dig, der…

Læs mere

Øg trafikken på dit website med video

Som virksomhed er video en oplagt mulighed for at lave en real-time kampagne, som fanger brugerens opmærksomhed og trækker dem med ind i dit univers.

Video er et af fremtidens…

Læs mere

Instagram Ads

Mange virksomheder vil nok mene, at der er ved at være platforme nok at holde styr på, hvad angår annoncering. Men for bare to uger siden blev det en realitet,…

Læs mere

AdWords Optimering via Annonceudvidelser

Udvidelser med undersidelinks

Som nævnt er der især begrænsninger på undersidelinks, da man her kun kan få vist max 6 undersidelinks på én gang, og hvis man gør brug af…

Læs mere

Mindre virksomheder kan også få glæde af YouTube til online marketing

Hvad er verdens næststørste søgemaskine? Bing? Yahoo? Nej, det er YouTube! Hver måned besøger mere end én milliard personer YouTube. YouTube er meget mere end et website med sjove videoer.…

Læs mere

Optimér dit site til mobiltrafik eller dø en stille død på nettet!

FDIM (Danske Medier Research) estimerer i de seneste offentliggjorte tal for websitetrafik, at ikke mindre end 54% af trafikken på knap 260 af de største dansksprogede mediewebsites er tilgået via…

Læs mere

Indholdsidéer, der kan øge dit salg!

Vi bliver ofte spurgt, om der er noget, vores kunder selv kan gøre for at understøtte en topplacering på Googles søgeresultatliste.

Svaret er simpelt, men oftest overset!

Lyt til jeres…

Læs mere

5 nøgleord der vil løfte content marketing i 2015

Content marketing er ikke nyt. "Content is King" lød det allerede i 1996 fra Bill Gates, men 2013 og 2014 var i særdeleshed årene, hvor content marketing kom på alles…

Læs mere

Page Speed – The Need for Speed

Vores tid er ekstrem værdifuld, og vi værner om den som aldrig før. Denne tendens opleves også online, og her kommer vigtigheden af Page Speed ind i billedet.

Evner du…

Læs mere

HTTPS som Google ranking faktor

Vil du gerne beskytte dine brugeres datasikkerhed og samtidig ranke højt i Googles organiske søgeresultater?

Google annoncerede onsdag d. 6. august 2014, at HTPPS-krypteringer vil få indflydelse på ranking og…

Læs mere

Godt i gang med Google AdWords - tips og tricks

Når vi i Selected Media Advisory går ind og overtager en kundes løbskløbne AdWords-kampagne, er det ofte de samme fejl, der går igen. Derfor er det jo oplagt at lave…

Læs mere

Nyt website? 10 spørgsmål til webspecialisten

Som digitalt bureau får vi mange spørgsmål omkring valg af CMS og generelle forespørgsler, der omhandler best practise for et nyt website. Vi er gået direkte til kilden og har…

Læs mere

We did it: Google Premier Partner

Google opdaterede i sommeren 2016 deres AdWords-partnerprogram ved at gøre det muligt for bureauer at opnå to forskellige partner-niveauer, Google Partner og Premier Google Partner, hvoraf det sidstnævnte er…

Læs mere