Anna Juszczyk

Mange virksomheder vil nok mene, at der er ved at være platforme nok at holde styr på, hvad angår annoncering. Men for bare to uger siden blev det en realitet, at Instagram Ads også er kommet til Danmark. Der er allerede kommet godt gang i de sponsorerede indlæg på denne platform, men endnu ikke nok til, at det fylder hele ens newsfeed. Jeg skal faktisk, som bruger, lede længe efter en sponsoreret annonce, hvilket giver en god indikation af, at vi har med et helt nyt medie at gøre, selvom det til forveksling ligner en almindelig Facebook-annonce.

Her ses den allerførste amerikanske Instagram Ad, som er sponsoreret af Michael Kors:

Michael Kors

Modtagelsen af annoncen er yderst blandet. Trods dette har annoncen, ifølge Instagram, tilført Michael Kors over 33.000 nye følgere i løbet af bare ét døgn.

Overvejer du at prøve kræfter med Instagram annoncering?
Så kan vi allerede nu røbe, at der findes disse 3 annoncetyper: Billede, video og karrusel…

Image Ads
Video Ads
Carousel Ads


Vi er selv meget begejstrede over Instagram-annoncering. Vi følger derfor udviklingen tæt i takt med, at flere og flere danske virksomheder kommer på banen og får udnyttet den unikke mulighed for at skabe en tættere relation mellem brand og forbruger.