Med mere end hundrede millioner videovisninger er YouTube verdens næststørste søgemaskine, hvilket gør den til en ideel annonceringsplatform. Du har et utal af muligheder, hvad angår form, placering, målretning og rækkevidde, så dyk ned i YouTube-verdenen og læs mere om, hvordan du kan udnytte potentialet ved YouTube annoncering bedst muligt.
YouTube som annonceringsform
Denne metode og platform åbner op for helt nye muligheder inden for annoncering. Dine annoncer vil blive eksponeret i et voldsomt trafikeret rum med gigantisk vidde. Som det ser ud nu, er det med YouTube annoncering muligt at målrette et hvilket som helst annonceformat: billede, video eller tekst. Du kan få brugerne til at interagere med din annonce, og du kan opsætte remarketing-annoncer til udvalgte YouTube-seere. Sidstnævnte kaldes video-remarketing.
Sådan fungerer YouTube annoncering
Du kan målrette dit budskab mod bestemte indholdskategorier, fx uddannelse, og kan på samme måde fravælge bestemt indhold i at blive vist i sammenhæng med dine annoncer. Sidstnævnte betegnes som ekskluderinger, og her er det både muligt at aktivere ekskludering af hele kanalsider, men også bestemt videoindhold. Du målretter din annonce, så den vises dér, hvor den har størst effekt. Herved slipper du for spild af annoncekroner.
Derfor er YouTube annoncering en god idé
Afhængig af hvem din målgruppe er, vil YouTube annoncering være vejen frem til at skabe større brandkendskab. Dine annoncer kan indeholde længere budskaber og hurtige tilbud. Det er helt op til dig, hvordan du vælger at forme dine annoncer. Bare vær bevidst om, hvem du taler til, og i hvilken sammenhæng – så er der størst chance for succes.
Ligesom Google, er YouTube blevet en platform, hvor målsporing er velintegreret. Det betyder, at du undervejs kan holde øje med, hvilke af dine annoncer der performer bedst. YouTube er kanalen for underholdning. Det er den, unge som gamle søger ind på, når de ønsker at blive underholdt. De fleste er i den forbindelse bevidste om, at annoncerne er det kompromis, der skal til, før man kan se de mange gratis videoklip. Derfor er der også knyttet en langt mindre følelse af irritation og større følelse af accept, når annoncerne vises. Er din annonce interessant? Og opfordrer den til engagement? Så kan den rent faktisk blive et viralt hit. YouTube er kanalen, der er kendt for at gå viral-amok.
Situationer, hvor du skal vælge Youtube annoncering
De mange tilgængelige målretningsmetoder er noget af det, der får YouTube annoncering til at vinde over almindelig annoncering. Du skræddersyr målretningen af din videoannonce ved hjælp af demografi, interesser, remarketing, placeringer, emner og søgeord. Dette via ”Videomålretning” i AdWords. Herved får din videoannonce langt større og mere kvalificeret rækkevidde – en effekt, der vil være mærkbar.
YouTube annoncering henvender sig til…
Både små som store virksomheder kan drage fordel af YouTube annoncering. Ejer du en mindre virksomhed, kan du bruge dine eksisterende billed- og tekstannoncer til at målrette mod hele websites, der indeholder videocontent. Derved kan du med et ret lille budget generere mere trafik ind mod dit eget website. Flere og flere store virksomheder benytter sig af YouTube annoncering for at opbygge varemærkegenkendelse; altså brand awareness. Her vil annonceringsmålet være promovering i stedet for de tilbudsannoncer, man ser på Googles resultatsider. Dog kræver flere af annoncetyperne godt og velproduceret videoindhold.
Vi varetager din YouTube annoncering
Er YouTube annoncering next step? Som digitalt bureau varetager vi din virksomheds behov for YouTube annoncering. Vi guider dig fra start til slut og sikrer dig korrekt opsætning af både kampagner og annonceringsmål. Vores eksperter sikrer dig det bedste udnytte af denne annonceringsform.