Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er en forudgående aktivitet for selve søgemaskineoptimeringen, som består i at optimere en hjemmeside on-site og off-site. En søgeordsanalyse skal ses som grundstenen for dit videre optimeringsarbejde og for en holistisk og professionel søgemaskineoptimering. At være synlig online kan groft sagt være forskellen på, om din hjemmeside er en succes eller fiasko. Derfor er en søgeordsanalyse utroligt vigtig og en meget værdiskabende aktivitet, du kan foretage dig inden for SEO.

Det primære formål med en søgeordsanalyse er at få afdækket, hvilke søgeord, der har det største potentiale og derfor bør arbejdes videre med. Ved at foretage en grundig søgeordsanalyse får du uvurderlig indsigt i, hvordan din målgruppe søger på søgemaskinerne. Uden denne viden optimerer du i virkeligheden i blinde. En typisk fejl er at optimere med fokus på fagudtryk, som de potentielle kunder ganske enkelt ikke kender til. Ud fra en vurdering af søgeordenes kvalitet og branchemæssige relevans sørger vi for at filtrere os frem til, hvilke konkrete søgeord, der er de rette at optimere din virksomhed til.

 

Eksperter i søgeordsanalyse & SEO

Hos Selected Media baserer vi ikke blot vores søgeordsanalyse på søgeord med høj søgevolumen, men også på konverteringsgraden af de individuelle søgeord. Dette kræver branchekendskab og en dyb forståelse af de søgendes adfærd på søgemaskinerne, hvorfor en grundig søgeordsanalyse er nødvendig. Uden en komplet udført søgeordsanalyse kan man desværre nemt komme til at spilde sit budget på ligegyldig søgeordsoptimering til en række urentable søgeord.

Vi assisterer med ekspertise til søgeordsanalysen og yder samtidig support til selve søgemaskineoptimeringen efter behov. Dette omfatter både tekstforfatning og on-site implementering samt ekstern autoritetsberigelse.

Snak med Philip Martensen

Commercial Director

53 39 12 43