Ejner Hessel 10-doblede deres salg af Renault

Med godt indhold, stort kendskab til målgruppen og en ambitiøs distribueringsstrategi kunne Ejner Hessel sælge Renault.

10 dobling af Renault Twingo salg
300% stigning i markedsandele på Google
35.000 minutters reklamefilm afspillet
Helt pænt tilfredse med tidobling

Helt konkret har vi i kampagneperioden ti-doblet salget af Renault Twingo hos Hessel, hvilket sætter en streg under, at vi er meget mere end Mercedes-Benz, og det er vi – sagt på midtjysk – helt pænt tilfredse med.

Kim Melsen
Salgsdirektør, Ejner Hessel
UDFORDRING

For meget marketing. For lidt salg.

De fleste kendte Ejner Hessel, og de fleste associerede dem med Mercedes-Benz. De færreste vidste, at de bl.a. også sælger Renault. Dette medførte, at kundens marketingfremstød ikke havde den ønskede effekt, hvilket efterlod Ejner Hessel med utilfredse sælgere, som ikke fik de forventede leads.


EFFEKT

Det rigtige indhold til den rigtige målgruppe fik gang i salget.

Vores hypotese var, at vi med det rigtige indhold og den rigtige målretning kunne ramme en købsmoden målgruppe - og at fordi vi ramte dem digital, dermed reducerede afstanden fra annoncen og til de biler, som den potentielle kunde skulle introduceres for og booke en prøvetur i. På baggrund af dette eksekverede vi en kampagne, som skabte en 10-dobling af Renault Twingo salget. Derudover vandt kampagnen sølv ved JyllandsPostens Aurora Award Show og affødte en stribe af positiv omtale i medierne, blandt andet i Berlingske og på Markedsføring.dk.

Skal vi skabe resultater sammen?

Send os en mail, eller giv os et ring.

Daniel Martensen
Managing Director
Skal vi sammen udfordre
jeres digitale potentiale?