Del via e-mail
Ejner Hessel - Udvidet

Sådan 10-doblede Ejner Hessel deres salg af Renault

Med godt indhold, stort kendskab til målgruppen og en ambitiøs distribueringsstrategi kunne Ejner Hessel sælge Renault.

10 dobling af Renault Twingo salg
300% stigning i markedsandele på Google
35.000 minutters reklamefilm afspillet
Intro
Det startede med svenske lastbiler

Ejner Hessel A/S er Danmarks største bilforhandler med 22 butikker og en nettoomsætning på næsten 5 milliarder danske kroner. Historien startede i 1968, da Ejner Hessel selv begyndte at købe og istandsætte brugte svenske lastbiler. Sidenhen har forretningen udviklet sig til at være forhandler af mærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia og Smart. Det fortæller vores erfaring som digitalt marketingbureau os. Resultaterne kommer ikke af hurtighed. De kræver indsigt. Indsigt i din forretning, indsigt i dine kunder og indsigt i markedet.

Udfordring
Mere end “bare” Mercedes Benz

Ejner Hessel A/S kom til Selected Media med en udfordring: At løfte salget af Renault og øge kendskabsgraden hos potentielle kunder. De fleste kendte Ejner Hessel. Men de fleste associerede bare kun Ejner Hessel med Mercedes-Benz. Og det var denne barriere, som spændte ben for Ejner Hessels salg af andre bilmærker. Derfor kom de til Selected Media og brandbureauet Integral.

Hypotese

Ram målgruppen med humor og personlighed

Hvis vi laver en serie af reklamefilm med en personlighed, som de fleste har en holdning til, så kan vi opnå blikfang. Hvis vi kan krydre det med lidt selvironi og satire, så kan vi skabe en god stemning. Hvis vi samtidig kan lave formatet, så det både kan klippes til at køre på TV og klippes til at køre digitalt, så kan vi ramme og påvirke en beslutningsmoden målgruppe og øge kendskabsgraden hos en fremtidig købemoden målgruppe. Det var hypotesen.

Populære kampagne-indsatser

Facebook-annoncering, Google Shopping, Google Ads, Bannerannoncering, Opsætning af tracking

Indsats

Ram målgruppen med humor og personlighed

Selected Media forestod både rådgivning omkring mest effektiv taktik, herunder blandt andet omkring videoformat og -varighed, samt kanalvalg, segmentering og korrekt tracking. Vi eksekverede og optimerede kampagnen for at sikre maksimalt afkast til kunden.

Helt konkret, anbefalede vi blandt andet kunden at lave et link i slutningen af videoen, hvor brugeren kunne klikke ind på en skræddersyet landingsside, hvorfra de kunne læse mere om priser og udstyr. Derudover fik vi mulighed for at køre retargeting på disse brugere samt lave look-alike kampagner på andre brugere med lignende adfærd.

Agency on agency

Samarbejdet var et såkaldt “agency on agency”. Det er en måde, vi sikrer, at vores kunder får den bedste løsning på. Vi ved, hvad vi er gode til – og hvad andre er bedre til end os. Derfor kan du altid regne med at blive teamet op med de rigtige kompetencer og kontakter, når du giver os opgaven.

Effekt

Vi ramte plet

På baggrund af dette eksekverede vi en kampagne, som skabte en 10-dobling af Renault Twingo salget.

Derudover vandt videoen sølv ved JyllandsPostens Aurora Award Show og affødte en stribe af positiv omtale i medierne, blandt andet i Berlingske og på Markedsføring.dk.

EJNER HESSEL

Helt konkret har vi i kampagneperioden ti-doblet salget af Renault Twingo hos Hessel, hvilket sætter en streg under, at vi er meget mere end Mercedes-Benz, og det er vi – sagt på midtjysk – helt pænt tilfredse med.

Kim Melsen
Salgsdirektør, Ejner Hessel
En fælles indsats
Vi skaber de bedste resultater, når vi arbejder sammen. I denne case havde vi disse teams i spil.
SEM

Vores specialister er certificerede i Googles produkter, bl.a. Google Ads, Analytics og Google My Business.

SoMe

Vores annonce-hold ved, hvordan man genererer leads på de sociale medier, som Facebook og LinkedIn.

Mød os her
Skal vi skabe resultater sammen?

Send os en mail, eller giv os et ring.

Daniel Martensen
Managing Director
Skal vi sammen udfordre
jeres digitale potentiale?