



Ejner Hessel A/S er Danmarks største bilforhandler med 22 butikker og en nettoomsætning på næsten 5 milliarder danske kroner.
Historien startede i 1968, da Ejner Hessel selv begyndte at købe og istandsætte brugte svenske lastbiler. Sidenhen har forretningen udviklet sig til at være forhandler af mærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia og Smart.
Det fortæller vores erfaring som digitalt marketingbureau os. Resultaterne kommer ikke af hurtighed. De kræver indsigt. Indsigt i din forretning, indsigt i dine kunder og indsigt i markedet.
Dette er en case på, hvordan det at kende sine kunder og potentielle kunder godt er alfa omega for at opnå god effekt af sin marketingkampagner.
Mere end “bare” Mercedes Benz
Ejner Hessel A/S kom til Selected Media med en udfordring: At løfte salget af Renault og øge kendskabsgraden hos potentielle kunder.
De fleste kendte Ejner Hessel. Men de fleste associerede bare kun Ejner Hessel med Mercedes-Benz. Og det var denne barriere, som spændte ben for Ejner Hessels salg af andre bilmærker. Derfor kom de til Selected Media og brandbureauet Integral.
Ram målgruppen med humor og personlighed
Hvis vi laver en serie af reklamefilm med en personlighed, som de fleste har en holdning til, så kan vi opnå blikfang. Hvis vi kan krydre det med lidt selvironi og satire, så kan vi skabe en god stemning. Hvis vi samtidig kan lave formatet, så det både kan klippes til at køre på TV og klippes til at køre digitalt, så kan vi ramme og påvirke en beslutningsmoden målgruppe og øge kendskabsgraden hos en fremtidig købemoden målgruppe. Det var hypotesen.
Populære kampagne-indsatserFacebook-annoncering, Google Shopping, Google Ads, Bannerannoncering, Opsætning af tracking
Ram målgruppen med humor og personlighed
Selected Media forestod både rådgivning omkring mest effektiv taktik, herunder blandt andet omkring videoformat og -varighed, samt kanalvalg, segmentering og korrekt tracking. Vi eksekverede og optimerede kampagnen for at sikre maksimalt afkast til kunden.
Helt konkret, anbefalede vi blandt andet kunden at lave et link i slutningen af videoen, hvor brugeren kunne klikke ind på en skræddersyet landingsside, hvorfra de kunne læse mere om priser og udstyr. Derudover fik vi mulighed for at køre retargeting på disse brugere samt lave look-alike kampagner på andre brugere med lignende adfærd.
Samarbejdet var et såkaldt “agency on agency”. Det er en måde, vi sikrer, at vores kunder får den bedste løsning på. Vi ved, hvad vi er gode til – og hvad andre er bedre til end os. Derfor kan du altid regne med at blive teamet op med de rigtige kompetencer og kontakter, når du giver os opgaven.
I denne case havde vi disse teams i spil.
Vores specialister er certificerede i Googles produkter, bl.a. Google Ads, Analytics og Google My Business.
Vores annonce-hold ved, hvordan man genererer leads på de sociale medier, som Facebook og LinkedIn.
Vi har skabt resultater før.
Se vores cases


- 80% lavere klikpriser
- 669% flere konverteringer


- 10-dobling af salg
- + 300% markedsandele på Google


- +5 nye leads om dagen
- +380.000 visninger

Interesseret i at høre mere om denne case eller få en vurdering af, hvordan vi kan hjælpe din forretning i mål, så lad os høre fra dig.



