DHL er stiftet samme år som titlen på Bryan Adams kæmpehit “summer of 69” og selvom de tre stiftere, Adrian Dalsey, Larry Hillblom og Robert Lynn nok havde store ambitioner med DHL, så havde de formentlig ikke forudset at deres forretning ville blive et kæmpehit, på linje med Bryan Adams’ evige hitbasker. DHL's succes er kommet sig af ufravigeligt fokus på at levere et godt produkt og på at skabe en arbejdsplads, hvor man har lyst til at være hele livet. Dette har skabt et helt specielt DNA, som har hjulpet virksomheden til mange flotte resultater i årenes løb. Men, de var ikke så digitale, som deres brugere var blevet det. Og netop dét skulle vi sammen lave om på.
For de fleste, der ikke arbejder med transport til dagligt, så kan transportløsninger godt virke lidt tørt. Og når målgruppen er webshopsejere, som selv har en lang række kasketter på i deres firma, så er fragt og transport ofte et lavinteresse område, som en gang i mellem giver lidt overskud og andre gange giver lidt underskud. Det bliver med andre ord ikke set som et omsætningsdriver og det har DHL lavet om på! Så hvordan gør man transport interessant og får markedsført det på en effektfuld og trovædig måde?
Webshopejere er typisk kendetegnet ved, at være gæve købmænd, som køber billigt og sælger dyrere. De har ofte mange kasketter på og driver en forretning, hvor kampen om kunderne er benhård og hvor vejen til sorte tal på bundlinjen gemmer sig i marginerne.
Og netop i marginerne satte vi kampagne-kilen ind.
“Hvis vi, let og hurtigt, kan illustere en hidtil “gemt” indtjeningsmulighed, så vil deres indre købmand fatte interesse.”
Efter indledende research og målgruppeindsigt iværksatte vi udviklingen af et kampagnesite. Her skulle relevant indhold, som underbyggede påstanden om øget indtjeningsmuligheder, være tilgængeligt for målgruppen. Herefter blev der bygget kampagner, testet budskaber og segmenter. Og da først den rette cocktail var fundet, så drejede vi på gashåndtaget.
En gamechanger i kampagnen viste sig, da vi undervejs lærte, at mange af de omkring 4.000 virksomheder, som vi havde lavet indledende udtræk på, i mange tilfælde havde det tilfældes, at de var bygget i samme type CMS’er (det system man bruger til at styre og håndtere en hjemmeside med) - og at webshopejerne fulgte CMS’ernes Facebookpages, hvorfra gode råd, tips og tricks bliver delt, ligesom at de fulgte en række af de danske iværksætter-kendisser, herunder eksempelvis Martin Thorborg. Og med et trylleslag havde vi fundet vores publikum og én af nøglerne til kampagnens succes.
Da vi skulle starte op med denne kampagne, var det ret nyt for os, at skulle fokusere på et segment, der handler med forbrugere - og det var derfor vigtigt for os at kunne få sparring af et bureau. Dette syntes jeg helt klart, at opleve hos Selected Media Advisory. De er meget kompetente - og stiller de helt rigtige spørgsmål, der gør at du kommer godt fra start. De er også rigtig gode til løbende at justere kampagnen til, således at vi ved fælles hjælp når vores målsætning. Det er vigtigt at have en samarbejdspartner, som du har 100% tillid til - for når der er tale om digitale kampagner er tal taknemmelige.
Vores specialister er certificerede i Googles produkter, bl.a. Google Ads, Analytics og Google My Business.
Vores UX designer & udviklere har mange års erfaring i at bygge og optimere websites der konverterer.
Vores annonce-hold ved, hvordan man genererer leads på de sociale medier, som Facebook og LinkedIn.
Konsulenterne i Selected Media Advisory vil gerne tale med. De vil gerne udfordre dig. De vil gerne rådgive dig. Men vigtigst, så vil de gerne lytte til dig.