



Sådan startede Basico P/S: En konsulentforretning, som på 15 år har opbygget en forretning med omkring 150 mio. i årlig omsætning og en kundeportefølje bestående af prominente virksomheder fra Børsens top300.
I dag tæller de 200 ansatte inkl. et stort netværk af tunge erhvervsprofiler, som på freelancebasis kan hjælpe virksomheders supportfunktioner med alt fra senior interim stillinger, til implementering af strategiske KPI’er, rapportering og kontorrobotter.
Dette er en case på, hvordan målrettede kampagner og skarpt indhold kan understøtte og ligefrem drive beslutninger i selv den tunge ende af dansk erhvervsliv. Kend dine kunder, så du ved, hvordan og hvornår du skal kommunikere til dem. Og vær relevant. Altid.

Basico P/S hjælper supportfunktioner i tunge, komplekse forretninger med at forbedre performance. Enten ved hjælp af rekruttering, strategiske målstyring eller ved at automatisere processer. Og de discipliner mestrer de.
Men hvordan markedsfører man sig over for den rette beslutningstager på et komplekst område? Det spørgsmål har Selected Media forsøgt at hjælpe Basico med at svare på.
Vi indledte samarbejdet med ambitionen om at løse en vital udfordring: Find brugerne på det digitale landkort, og få dem til at invitere Basico til forretningsmøder.
Vær top of mind med seriøst godt indhold.
Vores tilgang var at give Basico indsigt i, hvordan deres kunder færdes digitalt og understøtte den brugerrejse med relevant indhold.
Hypotesen var simpel: Med denne approach ville Basico have lettere ved at kommunikere deres kvaliteter og kompetencer rettidigt til deres målgruppe. Vi ville samtidig sikre, at Basico var top of mind hos brugerne på relevante tidspunkter i brugerrejsen.
Tæt dialog, målrettede kampagner og godt indhold
Selected Media designede kampagnestrategien med afsæt i to ting:
A) Hvordan sælger vi Basicos rådgivning – uden at det bliver irrelevant støj eller ananas i
egen juice.
B) Hvordan konverterer vi interesse for indholdet, til interesse for potentielt samarbejde?
For at imødekommende A & B lavede vi en plan, som kunne rulles ud i flere tempi og på den vis sikre proof of concept hos brugeren.
1) Skab en kobling mellem Basicos gode content og de søgninger, som relevante brugere foretager på Google. Både med SEM og med SEO
2) Sørg for, at Google Analytics tracking bliver afstemt, så vi kan følge brugerens rejse, træffe beslutninger og optimere kampagner på et oplyst grundlagt og skabe indsigt i hvor ressourcerne er brugt bedst.
3) Definér en målgruppe persona på baggrund af den indsigt og kom tættere på brugeren med skræddersyet pushkampagner, aktuelle pain points og relevant indhold.

I denne case havde vi disse teams i spil.
Vores specialister er certificerede i Googles produkter, bl.a. Google Ads, Analytics og Google My Business.
Vores UX designer & udviklere har mange års erfaring i at bygge og optimere websites der konverterer.
Vores annonce-hold ved, hvordan man genererer leads på de sociale medier, som Facebook og LinkedIn.
Vi har skabt resultater før.
Se vores cases


- 80% lavere klikpriser
- 669% flere konverteringer


- 10-dobling af salg
- + 300% markedsandele på Google


- +5 nye leads om dagen
- +380.000 visninger

Send os en mail, eller giv os et ring.



