ADWORDS GIVER DIG SYNLIGHED

Har du overvejet at annoncere for din virksomhed på Google og derved blive markant synlig for dine kunder? Synligheden er ikke gratis, ligesom SEO, men til gengæld betaler du kun, når de potentielle kunder klikker på dine tekstannoncer eller ser dine billedannnoncer.

Google AdWords som annonceringsform

Inden man kaster sig ud i at annoncere på Googles annonceringsplatforme, skal man gøre sig klart, hvad formålet er, hvilken type virksomhed man repræsenterer samt hvordan markedet ser ud. Årsagen er, at Google AdWords ikke kun er én bestemt type annoncering – her tænker de fleste nok på tekstannoncerne på Googles søgeside – men snarere flere forskellige annoncenetværk med en række forskellige kampagnetyper.

Man beskæftiger sig som oftest med to annoncenetværk (tre hvis vi medregner YouTube), nemlig søgenetværket og displaynetværket (også kaldet indholdsnetværket). På disse netværk er der forskellige kampagnetyper, der hver især passer godt til forskellige formål, afhængigt af hvad formålet med annonceringen er.

Kort oversigt over de mest gængse kampagnetyper og annoncenetværk:

Netværk

Annonceform

Kampagnetype

Formål

Søgenetværk

Tekstannoncer

Søgeannoncering

Direct response

Displaynetværk

Billed, video, tekst & rich media

Billedannoncering

Branding / Direct respons

YouTube

Video, tekst

Videoannoncering

Branding / Loyalitet

Søgenetværk, Displaynetværk,

YouTube

Billed, video, tekst & rich media

Remarketing

Direct Response

Søgenetværk

Billedannoncer

Google Shopping annoncer

Direct Response


Sådan fungerer Google AdWords

Over én million virksomheder benytter Google AdWords som markedsføringsværktøj. Dette i samspil med eksempelvis printannoncer på busser, reklamespots i tv etc. Men hvorfor er der så mange virksomheder, der år efter år sætter deres lid til denne form for annoncering?

Google AdWords sikrer, at du når din målgruppe og præciserer dit target, så du ikke risikerer annoncespild. Som virksomhedsejer har du højst sandsynligt gjort dig nogle overvejelser omkring, hvem din målgruppe er. Her er demografi den vigtigste parameter, og det er netop denne, du med ret præcist sigtekorn kan ramme med hjælp fra Google AdWords. I stedet for at skyde med spredehagl og ramme en masse, der måske eller måske ikke er interesseret i dine produkter og/eller services, kan du nå ud til den gruppe af mennesker, der har et ønske og behov for at komme i kontakt med virksomheder fra netop din branche.

Derudover kan Google AdWords hjælpe dig med at oprette forbindelse til kunder på tværs af internettet. Dine annoncer kan få plads på særligt udvalgte websites, hvor særligt udvalgte målgrupper færdes. Her kan du desuden anvende remarketing og få gennemført de handler, der næsten blev til noget. Fordelene ved dette alene er ret nemme at få øje på. Du er der, hvor behovet efterspørges, og det er den bedste annonceplads, du kan købe dig til.


Derfor er Google AdWords en god idé

En standard Google AdWords kampagne er målbar, effektiv og fleksibel. Du får al den indsigt, du behøver, døgnet rundt. Du kan løbende justere dine annoncer for at teste de mest effektive budskaber, og du kan sætte dine kampagner på pause og genaktivere, når du vil. Er dit erhverv sæsonpræget, kan denne mulighed netop lette markedsføringen, idet grundarbejdet er udført én gang for alle.

Det grundlæggende indblik fås via sporing. Det kan give dig et overblik, der gør dig i stand til at skrue op og ned for annoncekronerne på de helt rigtige tidspunkter. Noget vi, hos Selected Media, er eksperter i.

Dine annonceringsmuligheder

Du kan annoncere lokalt og globalt på samtlige enheder (tablet, mobil, bærbar mv.) og på udvalgte tidspunkter. Har du brug for mere information om denne annonceringsform? Herunder har vi listet de mest essentielle annonceringsmuligheder, så klik ind på hver af underemnerne og læs vores uddybede introduktion til AdWords-universet:

Med Selected Media på holdet

For at begå sig bedst muligt i AdWords-universet skal man sætte sig godt ind i tingene og arbejde med AdWords i det daglige. Er man nybegynder, vil man uundgåeligt begå en masse fejl, og disse skal man naturligvis lære af. Hos Selected Media er vi langt fra nybegyndere. Vi har et dedikeret SEM-team, der tilsammen har opsat og optimeret AdWords-kampagner for over 1.000 forskellige kunder, på tværs af brancher og lande, og naturligvis er vi Google Partner.

Din virksomhed er i de bedste hænder hos Selected Media. Giv os et kald i dag eller send os en mail med detaljer om din virksomhed og ønsker til AdWords-annoncering.

Snak med Philip Martensen

Commercial Director

53 39 12 43