AdWords Remarketing

Målret din annoncering mod en målgruppe, der aktivt søger efter dine produkter eller services - kom hurtigt og effektivt i gang!

Google AdWords Remarketing kan være en effektiv annonceringsform for dig, der ønsker at nå ubeslutsomme kunder med skræddersyede annoncer. Når potentielle kunder går på opdagelse på dit website, er ét besøg sjældent nok. Vores erfaring siger, at 96% af brugerne forlader et website, uden der sker en ønsket handling. Remarketing gør det således muligt at målrette specifikt tilrettede annoncer mod ubeslutsomme brugere og lukke handlen.

Google AdWords Remarketing som annonceringsform

Denne annonceringsform henvender sig til potentielle kunder, der har besøgt dit website, men har undladt at handle. AdWords Remarketing målretter effektivt online-annoncer til specifikke kundesegmenter med henblik på at få dine kunder tilbage på websitet og gennemføre et mål; hvad end det indebærer at udfylde en formular, tilmelde sig et nyhedsbrev eller gennemføre et køb.

Sådan fungerer AdWords Remarketing

For at komme i gang med AdWords Remarketing kræver det en mindre tilretning af sporingskoden på din hjemmeside eller i din app. Når denne tilretning er gennemført, kan man begynde at oprette såkaldte remarketinglister, som er grundlaget for dine remarketingkampagner. Remarketing er således baseret på dine potentielle kunders tidligere interaktion med dit website eller app, da der bliver lagt et lille kodestykke på deres computer – bedre kendt som en ”cookie”.

Når den potentielle kunde forlader dit website og surfer videre på andre websites, bliver dine skræddersyede annoncer vist i den specifikke browser via Googles Displaynetværk. Du annoncerer således kun til de personer, der allerede har et førsteindtryk af dit website, og de potentielle kunder eksponeres kun for produkter og brands, de specifikt har vist interesse i. Remarketing-strategien sikrer ikke bare højrelevant annoncering, men skaber reel øget antal ønskede handlinger og et optimeret afkast af dine marketingkroner.

Derfor er AdWords Remarketing en god idé

Foruden det åbenlyse – at målrette annoncer mod tidligere besøgende på hjemmesiden – er der også en række mere avancerede strategier, man kan anvende sammen med remarketingkampagner:

  • Målrette annoncer mod besøgende, der har set specifikke sider, produkter eller produktgrupper.
  • Tilbyde supplerede services eller varer til en kunde, der tidligere har gennemført et mål på din side.
  • Udpege og målrette annoncer til kunder, der har placeret varer i indkøbskurven, men ikke gennemført ordren.
  • Bruge remarketingkampagner til mersalg og krydssalg.

 

Situationer, hvor du skal vælge AdWords Remarketing

Som udvidet element inden for AdWords-annoncering er Remarketing et særdeles effektivt middel. Oplever du, at der i perioder er flere, der falder fra, inden købet gennemføres, kan det anbefales at benytte Remarketing. Disse usikre købere skal hurtigst muligt overbevises og mindes om, at de reelt ønsker disse produkter eller services. Ofte skal der ikke mere end en enkelt reminder til.

AdWords Remarketing henvender sig til…

Alle typer virksomheder kan i princippet gøre brug af remarketingkampagner. Det der dog er vigtigt at gøre sig klart er, hvor stort et antal af unikke besøgende du har på dit website. Har du en meget lav mængde unikke besøgende med få hundrede om måneden, skal man overveje at øge mængden af trafik først.

Har man derimod en relativt stor mængde unikke besøgende, kan man begynde at kreere mere avancerede opsætninger. Som tidligere nævnt kan man målrette annoncer mod besøgende på specifikke sider eller kategorier, og det kræver en vis mængde trafik.

Et hold af AdWords Remarketing specialister

Ovenstående fordele er guld værd for din forretning, men kan dog ikke opnås uden en struktureret opsætning og tilhørende strategi. Med Selected Medias specialistteam er du sikret en gennemarbejdet strategi for henholdsvis AdWords Search annoncering og AdWords Remarketing.

Vi arbejder med AdWords Remarketing i form af real-time annoncering samt remarketing-tags, der kan bruges til at skabe et system af remarketing-lister. Disse lister segmenterer dine kundegrupper og målretter display- og annonceringskampagner til udvalgte målgrupper. Derudover kan Selected Media hjælpe dig med at strukturere dine annoncegrupper i Google AdWords, analysere brugeradfærd i Google Analytics og implementere remarketing-tags direkte på dit website.

Snak med Philip Martensen

Commercial Director

53 39 12 43