De sociale medier er blevet en stor del af den online tilstedeværelse i dag, hvor rigtig mange har en virksomhedsside på Facebook, LinkedIn, Google+ eller et af de andre sociale medier. Hos Selected Media Advisory arbejder vi med en social profil, som er tilpasset den enkelte virksomhed, da den samme løsning med sociale medier ikke passer til alle virksomheder. Derudover arbejder vi ud fra erfaringen, at indsats på sociale medier ikke straks er noget, der giver afkast, men er en langsigtet løsning, der giver afkast over en lang periode og på forskellige måder end blot direkte salg.
Vi kan hjælpe dig med opsætningen af en relevant side for din branche, hvor der er fokus på, hvordan man udnytter followers eller likers til reelt afkast. Det er for alle virksomheder ikke nok blot at opnå stor tilslutning på fx Facebook, hvis de penge, der er blevet brugt på at opnå denne tilslutning, ikke giver noget afkast på den korte bane – for andre kan selve brand-værdien og muligheden for at sprede et budskab til et interesseret publikum have stor værdi.
Derudover har vi også stor erfaring med at køre annoncerings-kampagner på diverse sociale medier såsom Facebook og LinkedIn, hvor man kan målrette sine annoncer ud fra fx geografi, alder, køn m.m. Med det rette budskab og appetitvækkende grafiske elementer kan man opnå rigtigt meget trafik fra personer, der ellers ikke nødvendigvis ville besøge ens side.
Facebook annoncering giver resultater
Mulighederne med Facebook annoncer er uanede! Halvdelen af den danske befolkning har en profil på Facebook, og mediet giver lejlighed til at målrette annoncer og opdateringer meget detaljeret. Hvad enten I er interesserede i primært at sælge varer via de sociale medier eller ønsker at stifte et community af loyale kunder, kan Facebook annoncering give gode resultater.
Der er naturligvis adskillige faldgruber, når man inviterer til åben kommunikation med brugerne i en lidt privat sfære, men de kan imødekommes. Først og fremmest kræver det tid og engagement. I skal være til stede og opdatere samt besvare henvendelser så hurtigt som muligt. Negative henvendelser skal I ikke være nervøse for; de viser blot, at brugerne er engagerede og går op i jeres firma. Til gengæld for indsatsen kan I få en loyal skare af brugere, som kender jer og jeres produkter og gerne vender tilbage til jeres webshop og endda anbefaler jer til venner og bekendte.
LinkedIn som alternativ eller supplement
Om I skal have en virksomhedsprofil på LinkedIn og en side på Facebook eller kun ét af stederne, afhænger af jeres målgruppe. Ligesom på Facebook kan I uploade billeder og produktoplysninger og udsende opdateringer til jeres følgere, så den interesse, de tilstedeværende viser jer, afhænger af relevansen ved jeres LinkedIn annoncer. LinkedIn er i højere grad et professionelt forum, hvor folk med arbejdsmæssige relationer eller interesser kan mødes og netværke. Sælger du lagkagelys til børnefødselsdage, er Linkedin måske ikke det rette sted, men til gengæld kan adgangen til beslutningstagere i deres rette element være værdifuld i så mange andre situationer. LinkedIn annoncering har uomtvisteligt et enormt potentiale, da dette community i øjeblikket består af 150 mio. mennesker fra hele verden; heraf ca. 800.000 i Danmark.
Strategisk brug af sociale medier
Da annoncering på sociale medier er meget tidskrævende, er det vigtigt, at I træffer et velovervejet valg om enten at bruge dem eller om at lade være – og ikke mindst tage stilling til, hvad I planlægger at få ud af profilen eller profilerne. For alt i verden må I ikke føle jer presset af omverdenen til at være til stede på sociale medier, der måske er irrelevante for jer. Der er ingen grund til at have en halvhjertet profil, som sjældent opdateres, eller hvor indlæg kan ligge ubesvaret længe. Vi har god erfaring med LinkedIn annoncer og Facebook annoncer, så spørg vores eksperter, inden I kaster jer ud i junglen af sociale medier. Lad os sammen lægge en strategi for jeres markedsføring på de sociale medier!
Sociale medier – hvor brugerne er hver dag
De sociale medier er blevet en stor del af den online tilstedeværelse i dag, hvor rigtig mange har en virksomhedsside på Facebook, LinkedIn, Google+ eller et af de andre sociale medier. Hos Selected Media Advisory arbejder vi med en social profil, som er tilpasset den enkelte virksomhed, da den samme løsning med sociale medier ikke passer til alle virksomheder. Derudover arbejder vi ud fra erfaringen, at indsats på sociale medier ikke straks er noget, der giver afkast, men er en langsigtet løsning, der giver afkast over en lang periode og på forskellige måder end blot direkte salg.
Vi kan hjælpe dig med opsætningen af en relevant side for din branche, hvor der er fokus på, hvordan man udnytter followers eller likers til reelt afkast. Det er for alle virksomheder ikke nok blot at opnå stor tilslutning på fx Facebook, hvis de penge, der er blevet brugt på at opnå denne tilslutning, ikke giver noget afkast på den korte bane – for andre kan selve brand-værdien og muligheden for at sprede et budskab til et interesseret publikum have stor værdi.
Derudover har vi også stor erfaring med at køre annoncerings-kampagner på diverse sociale medier såsom Facebook og LinkedIn, hvor man kan målrette sine annoncer ud fra fx geografi, alder, køn m.m. Med det rette budskab og appetitvækkende grafiske elementer kan man opnå rigtigt meget trafik fra personer, der ellers ikke nødvendigvis ville besøge ens side.
Facebook annoncering giver resultater
Mulighederne med Facebook annoncer er uanede! Halvdelen af den danske befolkning har en profil på Facebook, og mediet giver lejlighed til at målrette annoncer og opdateringer meget detaljeret. Hvad enten I er interesserede i primært at sælge varer via de sociale medier eller ønsker at stifte et community af loyale kunder, kan Facebook annoncering give gode resultater.
Der er naturligvis adskillige faldgruber, når man inviterer til åben kommunikation med brugerne i en lidt privat sfære, men de kan imødekommes. Først og fremmest kræver det tid og engagement. I skal være til stede og opdatere samt besvare henvendelser så hurtigt som muligt. Negative henvendelser skal I ikke være nervøse for; de viser blot, at brugerne er engagerede og går op i jeres firma. Til gengæld for indsatsen kan I få en loyal skare af brugere, som kender jer og jeres produkter og gerne vender tilbage til jeres webshop og endda anbefaler jer til venner og bekendte.
LinkedIn som alternativ eller supplement
Om I skal have en virksomhedsprofil på LinkedIn og en side på Facebook eller kun ét af stederne, afhænger af jeres målgruppe. Ligesom på Facebook kan I uploade billeder og produktoplysninger og udsende opdateringer til jeres følgere, så den interesse, de tilstedeværende viser jer, afhænger af relevansen ved jeres LinkedIn annoncer. LinkedIn er i højere grad et professionelt forum, hvor folk med arbejdsmæssige relationer eller interesser kan mødes og netværke. Sælger du lagkagelys til børnefødselsdage, er Linkedin måske ikke det rette sted, men til gengæld kan adgangen til beslutningstagere i deres rette element være værdifuld i så mange andre situationer. LinkedIn annoncering har uomtvisteligt et enormt potentiale, da dette community i øjeblikket består af 150 mio. mennesker fra hele verden; heraf ca. 800.000 i Danmark.
Strategisk brug af sociale medier
Da annoncering på sociale medier er meget tidskrævende, er det vigtigt, at I træffer et velovervejet valg om enten at bruge dem eller om at lade være – og ikke mindst tage stilling til, hvad I planlægger at få ud af profilen eller profilerne. For alt i verden må I ikke føle jer presset af omverdenen til at være til stede på sociale medier, der måske er irrelevante for jer. Der er ingen grund til at have en halvhjertet profil, som sjældent opdateres, eller hvor indlæg kan ligge ubesvaret længe. Vi har god erfaring med LinkedIn annoncer og Facebook annoncer, så spørg vores eksperter, inden I kaster jer ud i junglen af sociale medier. Lad os sammen lægge en strategi for jeres markedsføring på de sociale medier!