Del via e-mail
BASICO - UDVIDET

Sådan bliver digital marketing en effektfuld investering

Basico er et kompetencebåret rådgivningshus, som lever af deres høje, faglige niveau. Men hvordan markedsfører man det rettidigt overfor målgruppen, og undgår, at det ender som ananas i egen juice?

669% flere konverteringer
177% flere besøg fra annoncerne
80% lavere klikpriser
Intro
"Det må kunne gøres bedre"

Sådan startede Basico P/S: En konsulentforretning, som på 15 år har opbygget en forretning med omkring 150 mio. i årlig omsætning og en kundeportefølje bestående af prominente virksomheder fra Børsens top300.

I dag tæller de 200 ansatte inkl. et stort netværk af tunge erhvervsprofiler, som på freelancebasis kan hjælpe virksomheders supportfunktioner med alt fra senior interim stillinger, til implementering af strategiske KPI’er, rapportering og kontorrobotter.

Dette er en case på, hvordan målrettede kampagner og skarpt indhold kan understøtte og ligefrem drive beslutninger i selv den tunge ende af dansk erhvervsliv. Kend dine kunder, så du ved, hvordan og hvornår du skal kommunikere til dem. Og vær relevant. Altid.

Udfordring
Komplekse kunder og komplekse løsninger

Basico P/S hjælper supportfunktioner i tunge, komplekse forretninger med at forbedre performance. Enten ved hjælp af rekruttering, strategiske målstyring eller ved at automatisere processer. Og de discipliner mestrer de.

Men hvordan markedsfører man sig over for den rette beslutningstager på et komplekst område? Det spørgsmål har Selected Media forsøgt at hjælpe Basico med at svare på.

Vi indledte samarbejdet med ambitionen om at løse en vital udfordring: Find brugerne på det digitale landkort, og få dem til at invitere Basico til forretningsmøder.

Hypotese

Vær top of mind med seriøst godt indhold.

Vores tilgang var at give Basico indsigt i, hvordan deres kunder færdes digitalt og understøtte den brugerrejse med relevant indhold.

Hypotesen var simpel: Med denne approach ville Basico have lettere ved at kommunikere deres kvaliteter og kompetencer rettidigt til deres målgruppe. Vi ville samtidig sikre, at Basico var top of mind hos brugerne på relevante tidspunkter i brugerrejsen.

Indsats

Tæt dialog, målrettede kampagner og godt indhold

Selected Media designede kampagnestrategien med afsæt i to ting:

A) Hvordan sælger vi Basicos rådgivning – uden at det bliver irrelevant støj eller ananas i egen juice.
B) Hvordan konverterer vi interesse for indholdet, til interesse for potentielt samarbejde?

For at imødekommende A & B lavede vi en plan, som kunne rulles ud i flere tempi og på den vis sikre proof of concept hos brugeren.

1) Skab en kobling mellem Basicos gode content og de søgninger, som relevante brugere foretager på Google. Både med SEM og med SEO

2) Sørg for, at Google Analytics tracking bliver afstemt, så vi kan følge brugerens rejse, træffe beslutninger og optimere kampagner på et oplyst grundlagt og skabe indsigt i hvor ressourcerne er brugt bedst.

3) Definér en målgruppe persona på baggrund af den indsigt og kom tættere på brugeren med skræddersyet pushkampagner, aktuelle pain points og relevant indhold.

Effekt

Bedre og billigere.

Allerede efter et par måneder begyndte resultaterne at indikere, at vi var på rette vej.

Flere klik, flere henvendelser, bedre forståelse af brugerens adfærd og interaktion med Basico – og endda til et lavere budget.

Men det var kun begyndelsen. For hver dag der går, øges vores indsigt i brugerens adfærd og dermed øges vores forudsætninger for at skabe resultater. Sammen.

Effekt i øjenhøjde
Selected Media har hjulpet os med at få et endnu bedre overblik over vores kunders digitale rejse. Vi har fået sat struktur i vores digitale annoncering og analyser, så vi i dag har et super overblik over, hvordan vores digitale kampagner performer og hurtigt kan tilrette, så de giver bedst ROI. Og så kan de formidle deres viden og analyser af vores data på en jordnær og lettilgængelig måde.
Trine Krogh Krarup
Marketing Manager, Basico A/S
En fælles indsats
Vi skaber de bedste resultater, når vi arbejder sammen.
I denne case havde vi disse teams i spil.
SEM

Vores specialister er certificerede i Googles produkter, bl.a. Google Ads, Analytics og Google My Business.

WEB

Vores UX designer & udviklere har mange års erfaring i at bygge og optimere websites der konverterer.

SoMe

Vores annonce-hold ved, hvordan man genererer leads på de sociale medier, som Facebook og LinkedIn.

Mød os her
Skal vi tage en dialog om dit salg?

Send os en mail, eller giv os et ring.

Philip Martensen
Commercial Director & Partner
Skal vi tage en dialog om dit salg?