SEO - større synlighed og den røde tråd på hjemmesiden

Search Engine Optimization eller blot SEO, som det oftere kaldes, drejer sig om at optimere ens hjemmeside med hensyn til indhold, linking og tekniske elementer, så siden er tilpasset søgemaskinerne bedst muligt og derved kan opnå bedre placeringer i de organiske søgeresultater på søgemaskinerne.Hos Selected Media arbejder vi med alle elementer af SEO, og kan derfor også hjælpe dig med den løsning, der vil give dig de bedste resultater. Vi har stor erfaring med både on-page SEO samt alt det, der ligger bagom ens hjemmeside, og ved derfor, hvordan vi skal gribe det an at opnå bedre placeringer i søgeresultaterne for din virksomhed.

Som baggrund for vores SEO-arbejde og optimering af din virksomheds hjemmeside tager vi udgangspunkt i en grundig analyse, hvor vi finder frem til, hvad der er værd at lægge vægt på i form af relevante søgeord, linkbuilding strategi samt bagvedliggende SEO-elementer. Den rette kombination af alle disse tiltag, vil give din virksomhed vedvarende værdi, som er vigtigt på det online marked. 

   Skal der arbejdes med SEO på og omkring din side?
 Tag en snak med os omkring, hvad den bedste løsning er for dig!  

SEO som strategisk værktøj

For at skabe mere værdi til jeres virksomheds hjemmeside har I brug for en SEO-strategi, der sikrer større synlighed og eftertragtede side 1-placeringer i Googles søgeresultater. Med baggrund i en fyldestgørende SEO-analyse har I mulighed for at komme ét skridt foran konkurrenterne og tilbyde kunderne det, de efterspørger. Det kræver dog et CMS, der er direkte SEO-venligt. Tag derfor dette med i overvejelserne fra starten af, når I vælger hjemmesideudbyder.

Søgemaskineoptimering

SEO – altså søgemaskineoptimering – handler i bund og grund om at fortælle søgemaskinerne, hvor relevant det er at linke til netop jeres hjemmeside frem for konkurrentens. Hvorfor er jeres hjemmeside bedre? Hvordan differentierer I jer fra mængden af virksomheder? Tænk SEO, når I tænker konverteringsoptimering. Målret webindholdet med udgangspunkt i søgeordsanalyser, data fra kampagner og gennemsnitligt antal månedlige søgninger. Det vigtigste er at kunne koble alle informationer sammen og i denne forbindelse implementere SEO-elementerne (title, meta description, h1, h2, ALT-tags, kvalitativt indhold mv.), så hver landingpage styrkes over hele linjen. Den røde tråd er essentiel og skal udtrykke selve meningen med siden.

On-page SEO og autoritetsberigelse

Når man taler om SEO, foregår det både on-page (dvs. visuelt på hjemmesiden) og bagom hjemmesiden. Der er flere elementer, der kan skrues op og ned for, og grundet søgemaskinernes dynamiske sind og konstante udvikling, er det nødvendigt med løbende vedligehold. Det kvalitative indhold skal indimellem opdateres, titles og metabeskrivelser skal være up to date og jo flere søgeord, der arbejdes hen imod, jo større værdi tilføres der til hele hjemmesiden. For at autoritetsberige en given hjemmeside eller webshop kan det betale sig at skabe værdifulde indgående links. Disse kan skabes i samarbejde med andre virksomheder, tilfredse kunder eller eksempelvis via pressemeddelelser. Vi har, hos Selected Media, stor erfaring med autoritetsberigelse i form af linkbuilding; en metode, der både styrker hjemmesidens overordnede page rank og samtidig booster jeres landingpages, så de er synlige i Googles søgeresultater.

Tag styringen med SEO

I stedet for at lade Google og de andre søgemaskiner bestemme, om webindholdet er godt nok til at vise potentielle kunder, er det på tide at tage styringen 100%. Hos Selected Media udarbejder vi SEO-strategier, SEO-analyser, intern SEO og kvalitativt indhold og tilbyder ligeledes at stå for al implementering, hvis det ønskes.