Feb. 2014

the

challenge

UCL ønsker at positionere sig selv som Syddanmarks mest ambitiøse udbyder af professionsuddannelser og – mere lavpraktisk og kortsigtet i Q1 2014 at tiltrække flest muligt kvalificerede ansøgere til de mindre kendte og populære uddannelser, som fx administrationsbachelor og bioanalytiker. .

the

result

For at sikre massiv eksponering i hele målgruppen, men samtidig undgå at blive opfattet som overinsisterende og ”spammende” koncentrerede Q1-budgettet omkring tre kortvarige newsfeed-kampagner, launchet med 14 dages mellemrum. De åbenlyse call-to-actions var hhv. at få de fremtidige studerende til at møde op til åbent hus-arrangementer og at huske ansøgningsfristen for kvote 2-tilmelding. Men samtidig ekspliciterede vi i kampagnerne, at vi kun var ude efter de mest ambitiøse studerende. Det havde den afledte effekt, at målgruppen begyndte at tagge venner i opslagene, som de anbefalede til de enkelte uddannelser. Og således fik kampagnerne et selvstændigt viralt liv og en deraf affødt merværdi. Den samlede målbare effekt af kampagnen blev en rekordstor kvote 2-tilmelding på alle uddannelser, rekordfremmøde til Åbent Hus-arrangementer og oven i hatten en 20 % uopfordret stigning i pagelikes.

Se resultatet her: www.ucl.dk

   Har dette vakt din interesse for online annoncering?
Få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed!