Okt. 2015

the

challenge

Ejner Hessel A/S er Danmarks største bilforhandler med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault og Smart.

Med udfordringen og ønsket om at brande Renault i højere grad som en del af Ejner Hessel, og specielt brande Ejner Hessels sjællandske forhandleres værksteder med de nye Renault Twingo og Renault Clio, påbegyndte vi et samarbejde, der netop havde dette som fokusområde.

I den forbindelse valgte Ejner Hessel at få produceret en række tv-spots i samarbejde med deres reklamebureau. Selected Media anbefalede her at skalere videoerne, så de kom til at fremstå i et kortere online format målrettet annoncering på YouTube og Google Display Network. Du finder ét af disse tv-spots nederst på siden.

the

result

Klikrate

1.500.000 visninger af display og video
80.000 video-plays med gns. 25 sek. varighed
35.000 min. video blev afspillet


I perioden Q1 + Q2 2015 har Hessel været bredt eksponeret med online Display-annoncering i det danske mediebillede. >1.500.000 eksponeringer af høj lødighed, hvoraf 50% var målrettet personer, der allerede havde udvist interesse i Hessel + Renault. 

De resterende var målrettet målgrupper med interesse i biler. I samme periode har de to første Thorkild Thyrring-videoer genereret 80.000 afspilninger, hvoraf der gennemsnitligt afspilles 25 sekunder af den 31 sekunder lange video (24 sek. (twingo)/26 sek. (Clio)) – svarende til, at der er set tæt på 35.000 minutters Hessel-brandet video via deres YouTube-kanal.

the

solution


Selected Media fandt i samarbejde med Hessel de rigtige segmenter og målgrupper og udarbejdede efterfølgende en kampagne kombineret af Google Display Netværket (GDN), YouTube-annoncering og remarketing som et kreativt, præcist og loyalitetsskabende måleligt format til at skabe øget online brand awareness omkring Hessel og Renault.

De 31 sekunder lange onlinespots indeholdt et kortere brandingbudskab med et godt tilbud sidst i videoen, hvor vi opfordrede brugeren til at klikke på et in-video link, som førte til en specifik kampagne-landingpage. På denne landingpage var der installeret remarketing, således at Hessel kunne re-annoncere det specifikke tilbud de næste 30 dage.

Del denne side



   Kunne en ny online profil også være noget for dig?
Få en uforpligtende snak om dine muligheder - lad os ringe dig op!