Feb. 2014

the

challenge

Tagspecialist Tim Kristensen ønskede at konvertere mere af sin AdWords trafik til reelle leads, hvor han fik kontaktoplysninger på kunder, der gerne ville have et tilbud på et nyt tag eller renovering af tag. 

Selected Media havde opsat en AdWords search-kampagne med relevante søgeord inden for de områder, som der kunne indhentes relevant trafik via. Kampagnen havde performet godt over længere tid med god CTR og høj kvalitetsscore på søgeordene, så annoncerne havde de rette budskaber til at vække folks interesse. Dog var kunsten at få flere til også at kontakte tagfirmaet - og i den henseende skulle der ændres på landingssidernes indhold for at udnytte den indledende interesse skabt via AdWords bedre. 

Der blev arbejdet med tydeligere call-to-action på siderne, hvor AdWords trak besøgende til baseret på en analyse af de besøgendes adfærd på siden. Mange ville gerne kunne læse mere om priserne på deres nye tag eller tagrenovering, og der blev derfor oprettet en kontaktformular, hvor det var muligt at indtaste sine egne oplysninger, som tagfirmaet derefter kunne tage udgangspunkt i, når de skulle give deres bud på en ca. pris. Derudover blev der lagt fokus på, at et opkald ikke var en fast aftale - men derimod en uforpligtende snak.

the

result

Tagfirmaet oplever de får flere henvendelser via Google sammenlignet med perioden før ændringerne på hjemmessiden - både telefonisk men også online. 

Se resultatet på: www.tagspecialist.dk

   Har dette vakt din interesse for online annoncering?
Få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed!